RCMPT - Aeromodelismo em Portugal :: Forum de Aeromodelismo em Portugal. Para aceder a todas as areas necessita de estar registrado.

RCMPT - Aeromodelismo em PortugalHelicópteros movidos a combustãoOutrage 90 Goto page 1, 2  Next  :| |:

#1:  Outrage 90 Author: pslvporto Post Posted in this forum: Thu 08-04-2010, 11:18

bom dia a todos

Aqui esta as primeira fotos de pecas outrage 90








:wink:

#2:   Author: LUISX Post Posted in this forum: Thu 08-04-2010, 11:40

éhhh lêcas isto promete :shock:

para quando esta previsto sair esta máquina :?:

#3:  Re: Outrage 90 Author: pslvporto Post Posted in this forum: Thu 08-04-2010, 12:00

ola luis

esta previsto para fim de Abril principio maio esto a espera que chegue para voo :lol:

coando tiver novidades eu meto

#4: Funny Re: Outrage 90 Author: helifaro.rc Post Posted in this forum: Thu 08-04-2010, 14:11

Sim Senhor!!

Que venha a maq para a rua!

Pois vamos aguardar ansiosamente um primeiro comentário acerca de como se comporta em voo (espero ser eu) tambem se vai fazer jus á quilidade que se diz ter.

R.R

#5:  Re: Outrage 90 Author: pslvporto Post Posted in this forum: Fri 09-04-2010, 18:44

bom dia a todos

aqui esta mais fotos

































:D

#6:   Author: LUISX Post Posted in this forum: Fri 09-04-2010, 19:44

espetaculo :shock:


muito bonita a canopy ...... :wink:

#7:  Re: Outrage 90 Author: helifaro.rc Post Posted in this forum: Fri 09-04-2010, 22:44

Sem duvida alguma!

Mt atractivo e de excelente aspecto!

Agora só falta mesmo experimentar!

Alguem sabe qual a relação da maq e peso ?

R.R

#8:  Re: Outrage 90 Author: helifaro.rc Post Posted in this forum: Tue 13-04-2010, 22:13

Aqui seguem mais umas novidades acerca da maq.


Ultra rigid CNC rotor head design features:

• Fully adjustable rotor head ratios for Beginner to Advanced 3D or FAI/F3C flying
• Triple radial and single thrust bearing per main blade grip
• 90 degree achievable geometry with all grip ratios
• Ball raced spindle driver for precision flap control
• Special shouldered spindle bolt for increased strength and fatigue resistance
• Dual ball bearing seesaw support
• Ball raced washout base for slop free phasing
• Ball raced radius arms
• 120/140 degree Swash plate features double ball bearing with Interchangeable swash plate upper cup for flybar or flybarless head


Ultra rigid and compact frame design features:

• Ball raced anti-rotation "A" arm control on elevator
• Dual ball raced and bridged clutch bearing block
• Direct drive start shaft
• Triple main shaft bearings
• Gyro compartment for increased protection
• Flexible electronics mounting options
• Injection molded plastic canopy break always
• Collarless main shaft locking design
• Counter balanced fuel tank design with easy serviceable external fuel fittings
• 3 piece engine mount design for easy install/removal
• Large heavy duty clutch system
• Rear frame doublers for increased strength
• Rigid mount boom support design
• Adjustable servo mount for all servo ports
• Bell crank zero pitch alignment system with locking tools for easy and accurate servo to swash linkage setup
• Ultra compact high volume cooling system
• 140 degree CCPM (Optional)
• Individually removable and replaceable torque tube gears

Ultra compact tail rotor system:

• Semi enclosed all CNC tail case and hub
• Single side plate for easy gear access and reduced parts count
• 6mm tail shaft
• Individually removable and replaceable bevel gears
• Ball raced double hinged precision tail system
• Double ball raced grip links
• Double ball raced with thrust bearing Tail blade Grips



Cumpts

R.R

#9:  Re: Outrage 90 Author: helifaro.rc Post Posted in this forum: Thu 15-04-2010, 23:50

Ora, então e finalmente consegui um video da maquina em questão.




Após uma pequena analise minha, conclui que a maq deve pesar entre 4200kg e 4300kg e deve ter uma relação 8.25/8.30

Um puro 3D


R.R

#10:  Re: Outrage 90 Author: pslvporto Post Posted in this forum: Sat 17-04-2010, 10:54

:shock: :shock:


:lol:

#11:  Re: Outrage 90 Author: helifaro.rc Post Posted in this forum: Sat 17-04-2010, 14:08

Agrada-me imenso!!!! :shock:

Quero um! :P

É o chão da tua casa?

Com essa foto, indica que está quase nas ruas/campos.

#12:  Re: Outrage 90 Author: pslvporto Post Posted in this forum: Tue 20-04-2010, 12:06

OUTRAGE90


http://vimeo.com/11065873

#13:  Re: Outrage 90 Author: pedro matos Post Posted in this forum: Tue 20-04-2010, 15:11

Bela maquina, tem muito bom aspecto, nota-se que já não é para qualquer um ter um bicho destes :wink: :wink: isto é um puro animal selvagem.

#14:  Re: Outrage 90 Author: helifaro.rc Post Posted in this forum: Tue 20-04-2010, 16:44

Pois, pois!

A coisa realmente está-se a compor!

Mais um video .

http://vimeo.com/11052395




Nota: pelos videos que já se viu, reparei que o motor praticamente nunca quebra e pela cor do combustivel parece-me ser cool power 15% :shock: , pois não conheço mais nenhum com esta cor! se assim for quando se passar a 30%...... maravilha das maravilhas :lol: :lol:

R.R

#15:   Author: fern Post Posted in this forum: Thu 22-04-2010, 0:37

helifaro.rc wrote (View Post): ›
Pois, pois!

A coisa realmente está-se a compor!

Mais um video .

http://vimeo.com/11052395




Nota: pelos videos que já se viu, reparei que o motor praticamente nunca quebra e pela cor do combustivel parece-me ser cool power 15% :shock: , pois não conheço mais nenhum com esta cor! se assim for quando se passar a 30%...... maravilha das maravilhas :lol: :lol:

R.R



excelente video, além da máquina em si gostei mesmo do estilo de voo.
manobras bem defenidas, voo bem próximo, feitas pausadamente sem aquele frenezim que é de moda e que disfarça muita coisa.
valeu!

#16:  Re: Outrage 90 Author: serafim Post Posted in this forum: Sat 24-04-2010, 10:44

Excelente voo !
concordo perfeitamente , e excelente piloto:
"Eric Brandenburg"

#17:   Author: hassane Post Posted in this forum: Tue 27-04-2010, 12:33

Belo voo!!!
Qualquer dia o alguem tem que se candidatar ao "francecinio" para vê se sai algo!

#18:  Re: Outrage 90 Author: helifaro.rc Post Posted in this forum: Wed 09-06-2010, 16:58

Boas a todos.


Acabei de saber que vamos ter 2 opções desta maravilhosa maq.

1-Com flybar Ref: V90N01 > kit V90 Flybar - 820€+-
2-Com flybarless Réf: V90N02 > kit V90 Flybarless 795€ +-

Brevemente estará um cá em casa, só mais uns dias :lol:


Cumpts

R.R

#19:  Re: Outrage 90 Author: helifaro.rc Post Posted in this forum: Thu 10-06-2010, 12:40

Aqui vai o que faltava saber 8)


-12mm main shaft
-10mm spindle
-6mm tail shaft
-540 x 4mm flybar

-Gear Ratio 8.2:1
-Tail Ratio 4.625:1

-Pinion Gear 15T 1 Mod.
-Main Gear 123T 1 Mod.
-Auto Gear 111T 1 Mod.
-Counter Gear 24T 1 Mod.


Cumpts

R.R

#20:  Re: Outrage 90 Author: pslvporto Post Posted in this forum: Thu 10-06-2010, 21:37

Aqui vai mais fotos

outrage 90

http://www.rcheliresource.com/outrage-velocity-90-debuted-at-2010-heli-smackdown-on-the-beach/#more-11383

#21:   Author: LUISX Post Posted in this forum: Fri 11-06-2010, 23:17





















PRODUCT DETAILS

Ultra rigid CNC rotor head design features:

• Fully adjustable rotor head ratios for Beginner to Advanced 3D or FAI/F3C flying
• Triple radial and single thrust bearing per main blade grip
• 90 degree achievable geometry with all grip ratios
• Ball raced spindle driver for precision flap control
• Special shouldered spindle bolt for increased strength and fatigue resistance
• Dual ball bearing seesaw support
• Ball raced washout base for slop free phasing
• Ball raced radius arms
• 120/140 degree Swash plate features double ball bearing with Interchangeable swash plate upper cup for flybar or flybarless head


Ultra rigid and compact frame design features:

• Ball raced anti-rotation "A" arm control on elevator
• Dual ball raced and bridged clutch bearing block
• Direct drive start shaft
• Triple main shaft bearings
• Gyro compartment for increased protection
• Flexible electronics mounting options
• Injection molded plastic canopy break always
• Collarless main shaft locking design
• Counter balanced fuel tank design with easy serviceable external fuel fittings
• 3 piece engine mount design for easy install/removal
• Large heavy duty clutch system
• Rear frame doublers for increased strength
• Rigid mount boom support design
• Adjustable servo mount for all servo ports
• Bell crank zero pitch alignment system with locking tools for easy and accurate servo to swash linkage setup
• Ultra compact high volume cooling system
• 140 degree CCPM (Optional)
• Individually removable and replaceable torque tube gears

Ultra compact tail rotor system:

• Semi enclosed all CNC tail case and hub
• Single side plate for easy gear access and reduced parts count
• 6mm tail shaft
• Individually removable and replaceable bevel gears
• Ball raced double hinged precision tail system
• Double ball raced grip links
• Double ball raced with thrust bearing Tail blade Grips

#22:  Re: Outrage 90 Author: pslvporto Post Posted in this forum: Sat 19-06-2010, 21:27


:ontopic:

#23:   Author: LUISX Post Posted in this forum: Mon 21-06-2010, 0:09

depois de um Boomstrike com o Outrage eis o teste de Dario Neuenschwander



Ver no Youtube

#24:  Re: Outrage 90 Author: helifaro.rc Post Posted in this forum: Mon 26-07-2010, 13:15

Finalmente um video de Tareq com Outrage 90N


Ver no Youtube



Penso não haver duvidas em relação há capacidade da maq.


R.R

#25:  Re: Outrage 90 Author: pslvporto Post Posted in this forum: Thu 29-07-2010, 20:50

boa noite a todos

agora que já estou em casa depois de 4 dias o 3dmaster que foi muito bem.
para as pessoas que querem comprar o outrage 90 já poso dizer que ove muitas modifica soes na maquina porque as primeiras que vier ao era muito pesadas 5kilos sem nitro.

agora a cabeça foi feita de novo e muitas outra pecas agora pesa com nitro 4950kilos mas ainda estão para ver se pode faz mais luveiro.

as primeiras maquina estão previstas dês do 15 de Agosto.
RCMPT - Aeromodelismo em PortugalHelicópteros movidos a combustãoOutrage 90 Goto page 1, 2  Next  :| |:


Generated using printer-friendly.
All times are GMT
Page 1 of 2


Powered by phpBB © phpBB Group
[ IntegraMOD © 2004 The IntegraMOD Group ]
[Page generation time: 0.1332s (PHP: 36% | SQL: 64%) | SQL queries: 156 | GZIP enabled | Debug off]